[Tutorial] How to upload-share files on your blog? [requested by Iman]

No Comments
[Tutorial] How to upload-share fileson your blog?

Ok, seperti yang selalu aku buat, upload lagu2, document2, dalam blog aku... Dan kawan aku tanya cemana mo buat.. Baru aku teringat skng. Hehe



  1. Pastikan dulu ada benda mo upload. Kalau xda benda, buatpa mo upload kan?
  2. Choose your filehosting , tempat kita mo upload bahan ar... Aku guna Ziddu, sebab free dan ada track unique download count. So, aku blh monitor bahan mana yang banyak orang dload.Klik banner di bawah ni untuk pergi ke ziddu terus
  3. g
  4. Register account Ziddu, prosedurnya mudah sahaja.
  5. Then, pegi bahagian upload, pilih bahan mo upload, press upload button.
  6. Upload siap, dapat link. Link di kita akan right-click, copy link.
  7. Then, guna button or perkataan (kalau perkataan sila SELECT guna mouse), then hyperlink guna Link generated lepas upload tadi.
  8. Post.

Screenshot:

Browse file yang mo upload then press upload
Then, download link generated, maksudnya upload success.
right-click link itu, dan copy.
Then, berbalik kepada post d blog, kalau guna 'perkataan' instead of button, kita SELECT dulu...
Then klik "Link"
Maka pop-up la binatang ini. Paste di ruang itu

Nampak dah perkataan "DOWNLOAD" telah di link-kan. SUCCESS.

So, tekan Publish untuk publish post anda. Simple.



  • masa upload bergantung kepada saiz file. semakin besar semakin lama.
  • upload tertakluk kepada tanggungjawab masing2

oh yeah., Spain menang lawan Paraguay.. kepada sesiapa yang mengharap Paraguay yg g final, so sorry... Team kuat seperti Spain paling kurang pun mesti sampai semi-final... kami xkan kecundang dan balik ke negara masing2 sebelum itu...hehe
      Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

      0 comments